Teszt és múzeum

 2011.09.01. 04:53

Ma reggel kínai szintfelmérővel kezdtem a napom, ami nekem teljesen fölösleges volt, hiszen az én képzésemhez nem szükséges a nyelvtudás felmérése (valószínűleg, mert azt feltételezik naivan, hogy megfelelő a jelentkezők kínaija). Én azonban elhatároztam, ha már itt vagyok, megtanulok végre kínaiul, ezért elmentem a vizsgára. Szerencsére a szervező tanárok körében csak kezdetben fogadta értetlenség a dolgot, így ügyesen (?) megírtam a tesztet, és már előre készülök, hogy milyen hazugságokkal fogom magam a leggyengébb csoportból átrakatni a haladóba. Természetesen az sem derült ki, kell-e fizetnem a nyelvtanfolyamért (mert ugye elvileg az ösztöndíjamban ez nincs benne), de a tanárok szerint, nem szabad ennyire előre szaladni. Ma teszt, holnap a többi probléma. Egyszerre nem lehet mindent, és ezt most már én is kezdem belátni. Lassan járj, tovább élsz.

A szintfelmérőtől egyébként annyira lefáradtam, hogy a Nagy Forradalomról szóló film megnézésével pihentettem és mintegy jutalmaztam is magam. Az alkotás minden tekintetben megfelelt a történelmi propagandafilmek kategóriájának, de én csak azért is végignéztem, és feltehetőleg mindössze azért nem nevelődtem át, mert alig értettem belőle valamit. Lassan ideje lenne pótolni égbekiáltó hiányosságaimat a kínai történelem terén (is).

Az érdekfeszítő mozi után pedig újra megindultam a Nemzeti Múzeum felé, immár lelkileg is ráhangolódva a témára.

Ismét későn érkeztem, de nagy szerencsémre még éppen beengedtek, és egy óra állt rendelkezésemre, hogy legalább a kiállítás egy részét megtekintsem. A belépő ingyenes, azonban jelentékeny biztonsági ellenőrzés árán lehet csupán bejutni. Viszont a látványért bőven megéri a sok motozás és átvilágítás. Mindösszesen az őskori kiállítás egy részét tudtam megnézni, de teljesen lenyűgöztek a leletek. Valószínűleg meghalnék a gyönyörűségtől, ha csak a kiállított tárgyakkal távoli rokonságban álló leleteket érinthetnék, egy ásatás pedig szavakba nem önthető örömöket okozna. Drága Koszider és Terehalom, remélem csuklottatok, mert végig Rátok gondoltamJ

 

Címkék: múzeum peking kínai látványosság

A bejegyzés trackback címe:

https://pekingiliba.blog.hu/api/trackback/id/tr53194533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Koszider 2011.09.01. 19:53:43

Drága Liba!
Rettentően megtisztelő, hogy ott, a fránya messzeségben is ránk gondolsz! Cserébe mi is sokat emlegetünk, reggelente, a kocsiban kibeszéljük, hogy mit írtál előző nap. A jövő hétig ásunk még, aztán jöhet a leltározás - azt ne irigyeld!
Csók, ne legyél jó: Koszider
süti beállítások módosítása